გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებელი ლალი
დანელია პირადი ნომერი: 29001032253
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: IX
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10. სსმ მოსწავლე
კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: სამკუთხედეის მსგავსების ნიშნები
გაკვეთილის მიზანი: სამკუთხედის მსგავსების ნიშნების
ჩამოყალიბება და დამტკიცება; გამოყენება პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნისას
№
|
აქტივობა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები, გაკვეთილის მიზნის გაცნობა
|
კლასს შევახსენებ კლასში მუშაობის წესებს და ვაცნობ გაკვეთილის მიზანს
|
მთელი კლასი
|
ფლიპჩარტი
|
2წთ
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება
|
მოსწავლეები ავსებენ შესასვლელ ბილეთებს სადაც მოცემულია ახალი გაკვეთილის შესწავლისათვის აუცილებელი საკითხები
|
მთელი კლასი
|
შესასვლელი ბილეთები
|
5 წთ
|
3
|
პრობლემის დასმა
|
ვსვამ კლასში მოტივაციის ასამაღლებლად პრობლემას მაგ: როგორ განვსაზღვროთ
კაშხალთან წყლის სიღრმე?ან როგორ შეიძლება დავადგინოთ პირამიდის სიმაღლე?
|
მთელი კლასი
|
პლაკატები
|
2 წთ
|
4
|
სამკუთხედის ერთ- ერთი გვერდის პარალელური წრფის თვისების გაცნობა
|
კეთებით სწავლება.
ვაძლევ ინსტრუქციას და მოსწავლეები ჯგუფებში მუშაობენ რათა თვითონ აღმოაჩინონ
რომ -სამკუთხედის გვერდის პარალელური წრფე დანარჩენ ორ გვერდს პროპორციულ ნაწილებად
ყოფს.მოსწავლეები აკეთებენ პრეზენტაციას
|
ორი ჯგუფი
|
სამკუთხედები, დავალებები, სამუშაო
ფურცლები.
|
7 წთ
|
3
|
სამკუთხედის მსგავსების პირველი ნიშნის გაცნობა.
|
ჯგუფებს ურიგდებათ სამკუთხედები, რომლებსაც ორი კუთხე
ერთმანეთის ტოლი აქვთ. ინსტრუქციით მუშაობენ (პირველი გუფი ამტკიცებს პირველ ნაწილს
მეორე მეორეს) და აკეთებენ პრეზენტაციას .
|
ორი ჯგუფი
|
პლიფჩარტი, სამკუთხედები, დავალებები,
სამუშაო ფურცლები.
|
7 წთ
|
4
|
სამკუთხედის მსგავსების მეორე
და ესამე ნიშნის გაცნობა
|
ორი ჯგუფიდან ერთ განიხილავს მეორე ნიშანს, მეორე
მესამე ნიშანს აკეთებენ პრეზენტაციას და აყალიბებენ . დამტკიცების გზებს ( დამტკიცების
ხერხები წინა დამტკიცების ანალოგიურია.)
|
ორი ჯგუფი
|
პლიფჩარტი, სამკუთხედები, დავალებები,
სამუშაო ფურცლები.სამკუთხედები, დავალებები, სამუშაო ფურცლები.
|
5 წთ
|
5
|
სავარჯიშოებზე მუშაობა
|
წყვილებში ჯგუფები ხსნიან სავარჯიშოებს სახელმძღვანელოდან
და გაკვეთილის დასაწყისში დასმულ პრობლემას.
|
წყვილები
|
გოგიშვილი, ვეფხვაძის სახელმძღვანელო,სავარჯიშოები #1,2,3,5,7,10 და
გაკვეთილის დასაწყისში დასმული პრობლემა. შუქნიშნები, გამოსაძახებელი ჩხირები.
|
10
წთ
|
4
|
შეჯამება
|
ცნების რუკის შევსება სადაც უნდა ჩაწერონ საკუთარი სიტყვებით სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები და გასცენ პასუხი
გაკვეთილის დასაწყისში დასმულ საკითხს.
|
ინდივიდუალურად
|
ცნების რუკა, სამუშაო ფურცლები
|
5 წთ
|
5
|
დავალება
|
გოგიშვილის სახელმძღვანელიდან სავარჯიშოების ამოხსნა და პრაქტიკული ამოცანის ამოხსნა (გაზომონ თალესის
მიერ შემუშავებული წესით თავიანთი საცხოვრებელი სახლის სიმაღლე.
|
ინდივიდუალურად
|
გოგიშვილის სახელმძღვანელო #4,6,8,9,11,12,13,15.
|
2
წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მათIX.8
მოსწავლეს შეუძლია ფიგურების ან მათი ზომების მოძებნა/შეფასება და მათი
გამოყენება პრაქტიკული პრობლემრბის გადაჭრისას.
·
დაადგენს ფიგურის ზომებს შორის დამოკიდებულების ტიპს
და იყენებს ამ დამოკიდებულებას ამოცანების ამოხსნისას.
შეფასება:
ვიყენებ როგორც განმავითარებელ ასევე
განმსაზღვრელ შეფასებას. დანართი#
(მოსწავლის შეფასების
კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
ხელმოწერა:
თარიღი:
31.06.2018
კარგია
ReplyDelete